PvdA/GroenLinks: wat kunnen we voor u betekenen in tijden van Corona?

I

Tot voor kort keek ik vol energie vooruit op het nieuwe jaar. Nog geen maand later leven we door de gevolgen van het virus in een totaal andere wereld. Een wereld waarin we zo veel mogelijk binnen moeten blijven en bijeenkomsten en contactmomenten sterk zijn afgenomen.

Ik moet daar wel even aan wennen. Ikzelf probeer de tijd te doden door weer eens een boek te lezen of een puzzel te maken. Het coronavirus baart veel zorgen, het is een nieuw en ongrijpbaar. Belangrijk om zo veel mogelijk thuis te blijven.

Mijn baan is ook compleet anders geworden. Van veel op de weg en het bezoeken van mensen thuis naar bijna alleen maar thuiswerken. Het wegvallen van contactmomenten valt best zwaar. Ook ben ik erg benieuwd hoe het met anderen gaat, daar hebben we als partij ook actie op ondernomen. Afgelopen weekend hebben we met veel leden gesproken. De aanleiding van de gesprekken was 2-ledig. Enerzijds zijn we benieuwd hoe het een ieder vergaat maar ook om te vragen of er mensen, buiten onze kring, zijn die hulp nodig hebben. Hier willen we graag iets voor betekenen. Hierbij dus ook de oproep om het vooral te melden wanneer dergelijke signalen er zijn en je zelf niet kunt helpen omdat je bijvoorbeeld zelf niet naar buiten mag/wil. Er zijn voldoende mensen binnen onze club die iets willen doen.

Ik vond de gesprekken erg nuttig maar vooral ook gezellig. Ik heb met plezier zitten bellen en mooie verhalen gehoord. Deze nieuwe wereld is voor iedereen heel erg wennen maar de meeste mensen passen hier wel een mouw aan. Ook is dit een tijd dat er mooie en creatieve dingen ontstaan. Het initiatief om mondkapjes te maken en nieuwe initiatieven van ondernemers bijvoorbeeld. Pas goed op elkaar!