Els Meester nieuw raadslid voor PvdA/GroenLinks Doesburg

Vanavond, 29 september 2022, is Els Meester beëdigd als raadslid voor de PvdA/GroenLinks in Doesburg. Els maakt de overstap van fractieassistent naar de Raad nu Mark Mol zijn zetel heeft opgegeven.

Els is een echte Doesburgse en zet zich al jaren in voor de inwoners van Doesburg. Als bestuurslid van verschillende verenigingen maakt zij zich sterk voor gelijke kansen. Ze steekt haar handen uit de mouwen om kinderen een mooie vakantieweek te bezorgen in het Huttendorp en is coördinator voor de gebruikers van ontmoetingscentrum Grotenhuys. Els wil zich de komende jaren inspannen voor het toegankelijker maken van Doesburg en bijdragen aan meer inclusie: “Samen staan we sterk”.

Door deze benoeming moeten het 4 en 5 mei-comité en het bestuur van de PvdA het zonder Els stellen. De combinatie met het raadslidmaatschap is niet goed te maken en ze verdienen allemaal een volledige inzet. Els: “Ik hoop dat daar weer snel een nieuw persoon zich meldt, want ook die taken zijn belangrijk”.

Marlies de Groot neemt het fractievoorzitterschap op zich: “Nu Els in de raad komt heeft onze samenwerkingspartij PvdA/GroenLinks ook weer een raadslid met rode wortels. Al vinden alle drie de raadsleden het een eer om zich in te zetten voor een zowel een sociaal, als groen en betrokken Doesburg. We hebben er zin in”.

Ook Bart Bauhuis is blij met deze volgende stap: “Met Els krijgen we veel kennis binnen de fractie over Doesburg. Iets waar ik als nieuweling nog veel van kan leren. Ik wens haar ontzettend veel succes, maar vooral ook plezier”.